Open lasagne met coeur de boeuf, pesto, parmezaan en carpaccio
Vandaag heeft Lea een lekker gerechtje op de kop getikt dan ik dan maar direct heb gemaakt. Het is code rood in het land door de extreme hitte en dan is een lichte, koele maaltijd goed op z’n plek. Het is een ‘open’ lasagne wat eigenlijk betekent dat je de ingrediënten los op elkaar legt. Het klinkt natuurlijk geweldig maar dit is de versie voor luie koks. Haha.
Wat heb je nodig? Voor twee personen.
Een grote coeur de boeuf tomaat, twee lasagnevellen, groene pesto (zelfgemaakt kan met basilicum, olijfolie, Parmezaanse kaas en pijnboompitten), een handvol zongedroogde tomaten, carpaccio en rucola.
Maken is echt heel gemakkelijk.
Kook als eerste de lasagnevellen tot ze gaar zijn. Haal eruit en leg ze even apart (anders plakken ze vast. Was daarna de tomaat en snij deze in mooie plakken. Rasp een handvol Parmezaanse kaas en snij de zongedroogde tomaten in grove stukken. Je bent klaar om te gaan stapelen.
Pak twee borden en smeer er een klein beetje pesto op. Een een plak tomaat, weer pesto, rucola en zongedroogde tomaten en wat Parmezaanse kaas. Snij de lasagnevellen doormidden en leg een vel op het torentje. Dan een schijf tomaat en daar bovenop flink wat carpaccio. Smeer in met pesto, rucola, parmezaan en zongedroogde tomaatjes en herhaal dit. Bovenop komt er nog wat pesto, wat lekkere zwarte peper en zeezout en maak het af met pijnboompitten en een scheut goede olijfolie.
